عزیز، درود!
انتخاب شهر
نیازمندیهای لوکوپوک
تخته سیاه
درد دل ها
مدیریت ارتباط با مشتریان
پنل پیامک لوکوپوک
تصاویر
دفترک
طراحی وب سایت
نیازمندیهای لوکوپوک
مسابقات تخته سیاه

آیا قیمت مزدا 3 به صرفه است؟

(1399 تیر 31)

مزدا 3 خودرویی ساخت کشور ژاپن است که از سال 2003 تا به امروز توانسته حضور بسیار موفقی را در بازارهای جهانی به عمل آورد. این خودرو با بدنه سدان به فاصله کمی پس از ورود به بازار داخلی کشورهای مختلفی همچون مالزی، کلمبیا، تایلند و همچنین کشورمان ایران توانست به فروش بسیار بالایی دست پیدا کند. کلیه خدمات پس از فروش و تعمیر این خودرو در کشور ایران توسط نمایندگی مجاز آن یعنی بهمن موتور انجام می‌گیرد و این خودرو تا سه سال پس از فروش و یا طی کردن مسافت 60 هزار کیلومتر مشمول گارانتی از کمپانی بهمن موتور خواهد بود.

این خودرو به واسطه کیفیت بالای قطعات، قیمت منطقی، بهره‌مندی از یک موتور قوی با استهلاک پایین، شتاب گیری بالا، سطح مطلوب ایمنی و همچنین کابین جادار خود یکی از گزینه‌هایی است که پیوسته به خریداران توصیه می‌شود. یکی دیگر از مسائلی که جذابیت مزدا 3 را -که در ایران با اسم مزدا 3 نیو نیز شناخته می‌شود- برای خریداران دوچندان ساخته، بحث فروش آن است. اگر بنا بر هر دلیلی قصد فروش این خودرو را در بازار داشته باشید مزدا 3 از آن قسم خودروهایی است که به اصطلاح روی دست شما باقی نخواهد ماند و شما به راحتی می‌توانید برای آن خریدار پیدا کنید. در این مقاله قصد داریم با بیان نکات مثبت و منفی این خودرو و چرخی زدن در بازار خودرو و آگاهی پیدا کردن از قیمت روز مزدا 3 پاسخ به این سوال را که آیا قیمت مزدا 3 به صرفه است را با یکدیگر جستجو کنیم پس اگر قصد خرید این خودرو را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مزیت‌های مزدا 3

نقاط مثبتی که این طرز فکر را ایجاد می‌کنند که مزدا 3 خودرویی است که در برابر قیمت روز مزدا 3 ارزش خرید دارد، بی‌شمار هستند. در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

نصب موتوری با قدرت بالا و استهلاک پایین

بر روی این خودرو موتوری با 4 سیلندر نصب شده که حجم آن 2 لیتر (تقریبا 2000 سی‌سی) بوده و آرایش سیلندرها در آن به صورت خطی است. این خودرو 16 سوپاپه می‌تواند گشتاوری معادل 187 نیوتن متر را به ازای 4000 دور در هر دقیقه تولید کند. لازم به ذکر است که بیشینه توان خروجی و یا قدرت موتور آن نیز 145 اسب بخار به ازای 6500 دور در هر دقیقه است. این موتور همچنین شتاب گیری قابل قبولی دارد و سرعت 0 تا 100 را در مدت زمان 9.2 ثانیه طی می‌کند. مشخصات فنی بررسی شده نشان دهنده آن است که قیمت روز مزدا 3 همچنان در برابر مشخصات فنی آن ارزش خرید ایجاد می کند.

کیفیت بالای قطعات به‌کاررفته شده در ساخت آن

تمام کالاهای ژاپنی در سرتاسر دنیا به واسطه دوام بالا و کیفیت بسیار خوبی که دارند شناخته می‌شوند و در این ‌بین مزدا 3 نیز مستثنا نیست. کیفیت بالای قطعات این خودرو در کنار قیمت روز مزدا 3 سبب می‌شود که آن را یک خودروی ارزنده برای خرید به حساب بیاوریم.

برخورداری از ایمنی بالا

موسسه استاندارد و ایمنی اروپا با عنوان یورو انکپ شناخته می‌شود. خودرو مزدا 3 پس از انجام تست‌ها و آزمون‌های متعدد از نظر ایمنی توانسته امتیاز 5 ستاره را از این موسسه کسب کند. نوع ترمز به ‌کار رفته شده برای چرخ‌های جلو و عقب مزدا 3 به ترتیب دیسکی خنک شونده و دیسکی هستند. لازم به ذکر است که سیستم ضد قفل ABS در کنار یکی از به‌ روزترین تکنولوژی‌های دنیا یعنی سیستم توزیع الکتریکی نیرو یا همان EBD به عنوان سیستم ترمز در این خودرو دیده می‌شود. بعد از بالا بودن سطح ایمنی در این خودرو به سیستم‌های کمکی آن می‌رسیم. از سیستم‌های کنترل پایداری موجود در این خودرو می‌توان به سیستم کنترل پایداری DSC و همچنین سیستم کنترل لغزش یا TRC و ترمز کمکی یا BA اشاره کرد. دقت داشته باشید که این خودرو در مجموع به 6 عدد کیسه هوایی مجهز شده است و این یعنی می‌توانید بر روی حفظ جان سرنشینان سوار بر این خودرو به واسطه ایمنی بالای آن، حساب ویژه‌ای باز کنید.

دقت داشته باشید که تجهیزات ایمنی این خودرو در مقایسه با خودرو های هم ردیف خود و مربوط به سال های تولید و عرضه این خودرو به بازارهای جهانی از شرایط بسیار مناسبی برخوردار است و در این مقایسه مزدا 3 سربلند بیرون خواهد آمد .

 

معایب مزدا 3

در کنار مطرح شدن قیمت روز مزدا 3 و مزیت‌های آن، یکی از مسایلی که پرداختن به آن بسیار ضروری و مهم به نظر می‌رسد، بررسی معایب مزدا 3 است. هرچند که بهتر است بدانید در این بخش قرار نیست با مشکل خیلی خاصی از این خودرو مواجه شوید چرا که معایب در این خودرو موضوعات برجسته و مهمی نیستند و به ‌ویژه در کنار بحث‌های مهمی همچون کیفیت بالا و موتور قدرتمند، این موضوعات کاملاً به حاشیه رانده می‌شوند. به‌ هر حال قصد داریم به تعدادی از آن‌ها اشاره کنیم که اگر تعریف شما نسبت به یک خودرو ایده آل را خدشه دار می‌کنند، نسبت به خرید مزدا 3 حساب‌شده‌تر عمل کنید.

فضای اندک برای سرنشینان عقب این خودرو

اگر از آن دسته خریدارانی هستید که راحتی سرنشینان و خانواده خود را به هنگام مسافرت‌های طولانی به عنوان یک ملاک مدنظر دارید، مزدا 3 خیلی خودروی مناسبی برای شما نیست.

پایین بودن ارتفاع بدنه

این مسئله به هنگام عبور از روی سرعت‌گیرها، ممکن است راننده را متوجه مشکلاتی کند. به خاطر داشته باشید که ارتفاع خودرو در مسیرها و جاده های ایران با ناهمواری های زیاد از اهمیت زیادی برخوردار است.

نصب سیستم تعلیق و فنربندی خشک

این مسئله کیفیت رانندگی را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

 

جمع‌بندی

قیمت مزدا 3 تحت تأثیر عوامل مختلفی همچون رنگ، نو و یا کارکرده بودن و موارد دیگر می‌تواند در بازه‌ای بین 300 الی 350 میلیون تومان تغییر کند. این قیمت در قبال ایمنی، طراحی لوکس و کیفیت بالای قطعات مزدا 3 قیمتی منطقی است و می‌تواند با توجه به انواع خودروهای چینی بی کیفیت در بازار کشورمان، یک خرید مقورن به صرفه و ویژه به حساب بیاید.

 

شما هیچ آگهی را در لیست علاقه مندی های خود ذخیره نکرده اید..